Dodeljene Evropske jezičke oznake

Fondacija Tempus dodelila je po prvi put Evropsku jezičku oznaku za najinovativnije i najkreativnije projekte iz oblasti nastave i učenja jezika. Na ceremoniji održanoj u Informativnom centru na Terazijama 39 u Beogradu, dodeljeno je 11 oznaka, kao i 19 pohvalnica.

Evropska jezička oznaka je priznanje čiji je cilj da istakne i nagradi inovativne i kreativne inicijative u oblasti nastave i učenja jezika. Ona služi i kao podsticaj za predstavljanje i širenje rezultata ovih inicijativa i za promovisanje unapređenja jezičkih veština u široj javnosti. Dobitnici ove oznake dobijaju sertifikat koji potpisuju evropski komesar za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

Evropska jezička oznaka u Evropi postoji od 1999. godine, a od 2014. je deo najvećeg evropskog obrazovnog programa – Erazmus+. Od ove godine, za Evropsku jezičku oznaku su mogli da konkurišu i ustanove i pojedinci iz Srbije, a projekti koji su bili u konkurenciji za oznaku morali su da obuhvataju jedan od jezika koji se uči u školama: engleski, nemački, francuski, ruski, španski ili italijanski.

Dodela Evropske jezičke oznake bila je deo velikog broja aktivnosti povodom obeležavanja Evropskog dana jezika, 26. septembra.

Fondacija Tempus je sprovela konkurs u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Francuskim institutom, Gete institutom, Italijanskim institutom za kulturu, Institutom Servantes i British Council-om.

U narednom periodu primeri koji su dobili Evropsku jezičku oznaku ili pohvalnicu biće objavljeni u sklopu baze primera dobre prakse, o čemu će svi učesnici konkursa biti naknadno obavešteni.

Evropsku jezičku oznaku su dobili sledeći projekti:

Quiero conocerte – Anela Milin i Vesna Bjelić, OŠ Žarko Zrenjanin, Zrenjanin

Skype with Serbia! – Biljana Višnjić, OŠ France Prešern, Beograd

Discovering Science – Ivana Pušica, OŠ Svetislav Golubović Mitraljeta, Batajnica

Dare to Be Different – Jasmina Milićević, OŠ Olga Milošević, Smederevska Palanka

Language Lab – Maja Hadžić, OŠ Vasa Čarapić, Beli potok, Beograd

Multilingual approach in teaching foreign language – Marija Stanojević Veselinović, Pingpong – Udruženje za nemački jezik i književnost, Jagodina

Riscoprire le proprie radici storiche per capire meglio il presente  – Marina Stanojlović Mirčić, OŠ Ljuba Nešić, Zaječar

Međunarodni letnji jezički kamp gradova pobratima – Milena Aleksić, Gimnazija Laza Kostić, Novi Sad

In the Footsteps of Leonardo da Vinci – Natalia Rekić Muci, OŠ Hunjadi Janoš, Čantavir

Le français en chantant – Senka Stojanov, OŠ Sonja Marinković, Novi Sad

Multi/most – Tatjana Krstić, OŠ 23. oktobar, Sremski Karlovci